Hjertemotion med Hjerteforeningen Aabenraa

Skrevet søndag d. 9. september 2018

Forløbet er i gang og alle pladser er besatte – Er du interesseret i Hjertemotion så henvend dig til os på hjfaabenraa@gmail.com

Kirsebærhavens Aktivitetscenter, Kallemosen 58-60, 6200 Åbenrå.
Underviser/instruktør fysioterapeut Annie Vase

Hensyntagende motion. Kurset er for dig, der har, eller har haft et hjerte-kar problem.
Start tirsdag 4.9 2018 kl. 16:45 – i alt 14 lektioner på tirsdage – til og med den 11.12.2018

• Der er et begrænset antal pladser – først til mølle-princippet gælder.Alle pladser optaget
• Tilmelding på mail: gtb.hjerte@danmark.nu med navn, adresse og telefonnummer/mobil.
• Tilmelding inden vi starter er nødvendigt på grund af begrænset plads.
• Indbetalings konto og termin oplyses ved tilmelding.
• Hjerteforeningen medlems pris er 450 kr.- for ikke medlemmer 750 kr.
• Der er fri den 16.10.2018

Første 1 lektion er på 1 time med start kl. 16:45-slut 17:45. Deltagerne motionerer – men har bagefter mulighed for lidt hyggeligt samvær og erfaringsdeling.
• Træningen tilrettelægges af instruktøren, så deltagerne har mulighed for at få gode råd og vejledning af instruktøren, imens de motionerer. Ud over instruktøren er en aktivitetsfrivillig tovholder for holdet.
• Resterende lektioner er på 1 time – øvelser og træning start kl. 16:45 – slut 17:45 efterfulgt af mulighed for lidt hyggeligt samvær. Der vil blive arrangeret frivillig blodtryksmåling undervejs i forløbet og adgang til Hjertecafe.

Fra Hjerteforeningen hjemmeside
Hjertemotion har til formål at udvikle og vedligeholde de hjertesunde livsstilsændringer, som hjertepatienter har påbegyndt i regioner og kommuner. I Hjerteforeningen vil vi gerne hjælpe patienterne med livslang rehabilitering – og det sker bedst i lokalområdet, hvor patienten bor. Vigtige faktorer ved livslang rehabilitering er motion, faglige input og socialt samvær med andre mennesker med hjertesygdom.
Hjertemotionstilbud består af et motionsforløb, der strækker sig over ca. 1 år. Deltagerne mødes en gang om ugen motionerer – men har også tid til hyggeligt samvær og erfaringsdeling.